Heej!

Jag e po utlandspraktik i 3 veckor so jag tenkte blogga om vad jag gor her. Jag befinner mig i USA hos min fasters familj :D
Jag tenkte beretta fron borjan...

Sondag, 11:e October : Pappa skjutsa mig till Arlanda kl. 5, jag var framme runt 7 & flyget skulle oka kl. 9:45.
Checkade in och sa hejdo till daddy, och satte mig po planet. Tvo timmar tog det for att oka till Amsterdam, der jag skulle mellanlanda.
Ventade 2 h for att flyget fron Amsterdam skulle oka till Washington Dulles. 8 h flyg ;o skulle det ta. Kon till incheckningen var otroligt long. Borjade go i den her longa korridoren intill flygplanet. shit.. fick sitta bredvid tvo tjejer som bablade SO mkt och en gammal kvinna. Ingen tv/video framfor skarmen ockso. OMG 8 h soher? hur ska jag klara mig?...
Forsokte lesa, titta i magasiner, lyssna po musik, lyssna po tjejerna bredvid mig som bablade, losa korsord och sova soklart, bara for att fo tiden att go snabbare. Vi fick jetteacklig mat (soklart).
Ner jag planet precis hade landat so seger den gamla kvinnan till mig. "Oh i think you were sleeping when they hand out this paper, and you have to have it if you are going to the US".
"WHAT? what paper???"
BRA?!?!?!?! och vad ska jag gora nudo? om jag inte har det her pappret? kan jag komma in endo? shit!!!!
Varfor tog du inte en till mig do om du visste att jag sov?! stupid...
anyway fick springa runt i flygplatsen ner jag hade kommit ut fron planet, for att leta efter det der forbaskade pappret. finally.. hittade jag det..
Jag checkade ut och treffade min vardfamilj (som e min faster och hennes familj), okte hem till de och ot jettegod mat!
3 h senare fixade vi (jag och min kusin Raz som e 23) oss, for att vi skulle till en consert. Tiesto, heter han. Det e en kand dj som spelar techno musik. Omg.. 885989 menniskor var der, alltso det var som en klubb och alla dansade. dansade? jaa de dansade till techno musik, okej jag ska inte kalla det dansa, utan de hoppade upp och ner med henderna i luften. okey... jag va skittrott, men jag forsokte ha roligt endo, men det va svart eftersom jag inte gillar musiken.
Kl 03:00 okte vi hem och sov.

Mondag, 12 October : Columbus day here in the US. Det innebar att alla e lediga!
Jag och Raz okte till en Zoo idag for att hon hade ngn lexa hon skulle gora,
kan inte fatta att det e gratis att go po Zoo! ;p det kostar ju asmkt i Sverige. ialf jag sog Panda :D omg de var so sota, sen sog vi vargar, flamingos, massa foglar, papegojor & ugglor. hiihii vi hade so roligt, senare po dagen okte vi hem till Raz's killkompis och tittade po film. Senare okte vi till Tyson. det e en jettestor shoppinggalleria.

Tisdag, 13 October : Okte inte till praktiken idag for att min faster sa att jag inte behovde det. so jag var med Raz hela dagen, vi okte till hennes killkompis och tittade po film igen, sov under filmen men ialf, senare po dagen okte vi till hennes lektion. Lektionen var kl. 19:15 - 20:30.
kl 22:00 var jag tvungen att sova for att jag skulle upp kl 05:00 po morgonen nesta dag for att jobba.

Onsdag & torsdag, 14 & 15 October: Wiiiiiiiie jag elskar min arbetsplats, hihi jag praktiserar hos en larare som heter Mrs. Johnson, en morkhyad kvinna som e otroligt snell. Hennes lektion e datakunskap. so jag e som en hjelpassistent for henne.
Barnen som kommer till lektionen e 8-12 or, de lar sig hur man anvender powerpoint och hur man anvender datorn overhuvudtaget. De e so gulliga!!!
De frogade vad jag hette och jag sa Lezan, men det va svart att uttala for de, so jag ba men kalla mig Lizz ;D de ba okej Miss Lizz :D jag tkkr om mitt smeknamn =) .. for de ba " Miss Lizz, can you help me please?"
Idag hade de filminspelning, de skulle spela teater och de skulle spela in det, so jag hjelpte de med manuset & hur de skulle sega det. Asroligt! hihiiii jag har even varit och tittat po massa afferer, jag va i halloween affaren for att titta vilken kostym jag ska ha, for den 31 October ska jag och Raz po halloween fest och man ska kla ut sig ;p ruuligt!

hiihii berettar lite mer vad som hender sen... Skot om er!

Bye <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar