21-03-10

heeellow !
igår var det Newroz, firade dock inte med familjen, men de åkte till en kurdisk fest i Solna, jag var med mina söta underbara kompisar :D vi hade jätteroligt tyckte jag.
senare mot kvällen spelade vi sanning å konsekvens.. å då kom det en fråga som löd: skulle du vilja ha en egenskap som någon här inne har? och vad isåfall?
då sa tjejen: ja, jag vill kunna sjunga lika bra som en annan tjej :p lite komplicerat men huvudsaken var att hon skulle kunna sjunga lika bra som en annan tjej i rummet.
Det va jättegulligt tyckte jag! för jag tycker också att hon sjunger bra..

Egentligen tycker jag att man inte ska säga sådana saker. Jag menar jag vill också kunna prata lika mycket som henne, jag vill också kunna spela bra piano, jag vill också se ut på ett sånt sätt.
Nej det vill du inte... du ska alltid vara dig själv!
Om jag nu t ex vill vara kortare så finns det ingen mer "Lezan" kvar. Om jag nu vill kunna prata mycket, och jag pretend och göra det, så är jag inte mig själv.
Att inte vara sig själv är både jobbigt för en själv och även för andra. Man ska vara nöjd med sig själv och känna sig unik. Du måste känna dig unik, att såhär ser jag ut och nu får alla acceptera det, vare sig de vill eller inte.
Var alltid UNIK! Gud har skapat oss alla unika så att vi ska kunna tycka om andra. Vad skulle hända om alla vi var lika? skulle det inte vara tråkigt? Ingen skulle vara speciell.
Var glad att du ser ut som du gör och dina egenskaper, för det gör dig unik. Med det får du en bra självkänsla och bra självförtroende.
Tro mig även fast du är kort, smal, tjock, lång, ful, fin, dum, korkad, snäll, virrig, flummig eller kaxig så finns det alltid någon som tycker om dig...
Så stå upp för dig själv, för att du är bra som du är! Do not pretend to be someone other than yourself!

// Miss Lizz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar