The life

Hej!
Det var ett bra tag sen, jag burkar komma på ibland då o då att jag har ju faktiskt en blogg jag kanske borde skriva i. Jag tycker verkligen det är bra för alla människor att skriva en blogg, man behöver inte göra den publicerbar, men bara för en själv.
Det kan vara skönt att skriva av sig, gå tillbaka då och då och läsa vad man har gjort eller skrivit, eller bara träna på att skriva.
Det behöver inte vara avancerade inlägg utan det kan bara vara vad du känner för att säga just i de inlägget.

Ja, nu har vi börjat med våra inriktningar i skolan, det är både kul å mindre kul, det är kul för då får man läsa det man verkligen vill läsa och det är mindre kul att inte vara med sina vänner som man hade i den stora klassen. Jag har ju valt maskinteknik och nu läser vi miljöteknik, och värme och strömningslära. Det är rätt kul! T ex igår fick vi lära oss, ifall du har en kopp kaffe och du är på väg att hälla i mjölk å plötsligt ringer det på telefonen och du väljer att svara. Ska du hälla i mjölken före eller efter telefonsamtalet?
Som en kille i klassen sa; det beror ju på hur långt telesamtalet är? hehehe ja faktiskt, men om det är liksom ett halvlångt telesamtal. Hur ska du göra?
Å då fick vi lära oss:
Det finns en formel: Q=m*Cp* tempskillnaden

Å då ser vi att ju mindre tempskillnad vi har desto mindre blir värmen (Q) . Därför ska man hälla i mjölken INNAN telesamtalet för tempskillnaden blir mindre då.

hehe.. lite nördigt, men u get the point ;)

aja nu ska jag fortsätta med mitt plugg!

Vad ska ni göra? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar