MITT LIV SOM STUDENT!

HEJ! :)

Jag har bestämt mig för att börja blogga oftare och skriva om hur det är att vara 21år, kurdisk och muslimsk tjej, som lever i en svensk värld!
En svensk värld som är fullt av plugg, vänner och fest!

Jag kan börja skriva att jag pluggar i Karlstads Universitet till Civilingenjör i Maskinteknik.
Utbildningen är 5 år och jag har pluggat 2,5 år så jag har hälften av min utbildning kvar!
Det är rätt tufft, men samtidigt en bra utmaning!
Min klass består av 10 killar och 1 tjej, vilket är jag... men jag trivs ganska bra faktiskt! Killarna är otroligt schyssta och otroligt duktiga! Jag blir chockad över hur duktiga de är, de förstår allting på en gång känns det som! medan det tar lite tid för mig...

Utöver min utbildning umgås jag med snyggaste tjejerna på skolan, vilket är de skönaste tjejerna som finns, de går också civilingenjör men läser andra inriktningar, jag läser maskinteknik och de läser bl a industriell ekonomi och energi&miljö!
På fritiden brukar vi umgås, baka och se film, laga tre-rätters, dansa, träna (powerwalk), ha sleepover, snacka skit som de brukar kalla det, luncha i skolan, och prata allmänt om killar! haha...

Sedan jag flyttade till Karlstad så har jag bott i studentkorridor, det är jättekul faktiskt! Man lär känna nytt folk och främst att kunna låna saker från varandra eftersom man bor så nära varandra!
Man har ett gemensamt kök där man kan laga stor-kok och där finns bl a TV, playstation och singstar!
Så alla brukar laga sin egen mat (det finns 8 kokplattor och 2 ugnar & en diskmaskin) och så kan man kolla på tv eller gå in på sitt rum och äta om man nu vill göra det.
Om man väljer att bo i en studentkorridor så får man veta att det kan vara korridors-fest, stökigt i köket, disk som är 2 veckor gammalt, ölburkar överallt efter en fest,  runt kokplattorna är det fullt av matrester och stekpannor som inte varit diskade på 3 veckor. Såklart behöver det här inte hända om man inte har en skötsam korridor eller om man gör upp ett städschema.
Just min korridor tkkr jag e skön för vi har inget städschema så folk brukar städa när det tycker att det är dags och det är bara efter fester det brukar vara lite kaos.

Annars så trivs jag här i Karlstad, i början tyckte jag att allt var så himla stort och hur i hela friden ska jag klara mig här? men det känns som att det blivit mindre och mindre, jag känner att jag behöver lite lugn och ro under studentlivet.. men ibland kan det bli för mycket... och det fortsätter jag prata om nästa gång ;) . ..

Middag med tjejerna på campus!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar