Vart går världen mot?

That's the question.. Vart går världen mot egentligen?

Jag är rädd... det känns som att sociala medier blir bara större och tar över världen, facebook, instagram och alla dessa.. Folk ska lägga ut bilder på halvnakna tjejer/bikini-bilder/träningsbilder eller typ makeupbilder.. Hur många människor som än gör det så gillar jag inte det. Det är så ytligt!
Världen i allmänhet är ytlig genom att tänka på skönhet o mode o hur man ska se ut.
Medan hälften av de kan inte ens läsa av en karta eller vad Japans huvudstad heter...

Visst jag fattar att alla människor har olika intressen, och vissa kanske får motivation och bra träningstips/sminktips från dessa bilder, men varför ska det vara något som 9 miljarder människor slösar 2 h timmar för varje dag....?
Jag är bara irriterad att de finns så mycket annat i livet som inte lyfts fram som underskattas och som folk glömmer bort.... och jag tycker att mer och mer människor i världen känner sig osäkra. Människor blir osäkra och tänker "shit jag måste se ut såhär, äta på ett visst sätt, klä sig på ett visst" bara för att bli omtyckt, accepterad eller för att passa in...
Nu säger ja aboslut inte att alla är såhär, men jag tycker att det är många unga (tjejer och killar) som blir just osäkra för de tänker att de ska se ut på ett visst sätt för att "det är det som media/resten av världen" gillar..
men de glömmer bort vad de SJÄLVA gillar eller tycker om.. sminkar/dricker/klär dig/tränar du dig för att passa in eller för att DU SJÄLV vill det? äter du verkligen det du tycker om eller går du på en diet för att bli pinnsmal som modellerna?
tänk efter..

Jag fattar inte varför det ska behöva vara såhär?! Problemet är att människor blir ALDRIG nöjda, det är drf vi aldrig blir nöjda nuförtiden, för folk hittar alltid nya fel som de börjar klaga på..

Jag önskade bara att världen inte går mot den ytliga världen för det känns som att människor prioriterar utseendet före kunskap & t ex personligheten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar