Ta över din sjukdom!

Det är du själv som bestämmer,
ska sjukdomen ta över dig,
eller du som tar över sjukdomen?
hur länge ska detta pågå?
jag får nog, 
den tar över min själ och tankar,
inte nog med att det begränsar min vardag,
känns som att ingen förstår på riktigt,
varför är rädslan och känslorna där?
Vad är ångest, oro och depression?
Det gör ont i själen, det gör fortfarande ont,
att må såhär är inte normalt och hälsosamt,
jag känner mig läkt i några timmar, 
så fort allting känns bra igen kommer det tillbaka,
det enda som får mig att vilja gå vidare,
är den positiva synen på framtiden,
varje dag tänker jag att snart vänder det, 
snart kommer jag finna glädje och må bra igen,
trots att kroppen darrar av rädsla, oro och ångest,
kan jag sova gott under täcket, men min fråga är
varför är det ingen som förstår?
varför kan jag inte bara må bra igen, varför?
en sak vet jag säkert,
lever du ditt liv trots allt som händer runt om kring
betyder det att det är meant to be, vi lever för en anledning,
ingen kommer att må bra varje dag, men det gäller att kämpa,
för de negativa dagarna kommer resultera i de positiva dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar