12-02-10

Hola!!! :D
Idag åkte jag och min familj till ett teater. Det var ett kurdiskt teater :O, tydligen skulle den vara svensk/kurdisk, Så vi åkte dit å tittade. Det var enmans-teater, gubben som spelade teatern var från kurdistan, alltså han har bara åkt till Sverige för att genomföra teatern, han är känd och han var t.o.m. vår släkt :O sjukt :p teatern handlade om kvinnorätt i kurdistan hur det har varit och hur det är. När Ahmed Salar (gubben från teatern) stod på scen och var klar med sin show, så kom massa folk från utbildningsnämnden o politiker dit för att besvara frågor som Ahmed Salar ville fråga. Han ville fråga de som är politiker; vad har ni gjort för kvinnorätten i kurdistan? och såklart svarar ALDRIG en politiker rakt på sak utan han går runt frågan :p. Ialf så nämnde Ahmed Salar familjen Kaban när han pratade om det, eftersom att min pappas farfar var den första personen i Irak som öppnade en skola för kvinnor. Innan det fanns det bara skolor för män. och Ahmed Salars morbror är typ min pappas farfars bror så vi är typ släkt :p ialf, nog om det :p det va jätteroligt ialf!
så här såg jag ut på kvällen! yeyy "dagens outfit" :p





























här är Ahmed Salar och teatern hette Säkerhetsvakten











här är min syster, Ahmed Salar, min pappa och jag!

och här så besvarar han frågorna som politikerna ställde, och eftersom han inte kan svenska fanns det en tolk på scenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar