Läxhjälp

Äntligen blev det av! jag va på läxhjälp idag för första gången, har velat gå på det länge nämligen..
Det är både studenter och pensionärer som ställer upp för läxhjälpen, det va jag och en tjej som var student, hon läste till lärare, och jag är där för??.. ah mattelärare, så idag hade eleverna 3:ans gånger tabell! hehe roligt att det var en jättesöt rund kille som kom från kurdistan så jag pratade lite kurdiska med honom :D Å så var det en jättesöt tjej som hette Gunes och kommer från Azerbaijan. Hon var snabb på huvudräkning.
Det var inte bara matte, utan de kunde ha svenska högläsning och ENGELSKA läsning, och så ska man ställa frågor och be de läsa högt så det förstår vad de läser. heh.... engelska för mig... mmm deee JAAANNNN... de förklarar allt!!
Men hur som helst var det jätteskoj att hjälpa de och jag ska nog dit flera gånger tror jag! Nu ska ja iväg och träna!
Här ser vi tjejen som hette Gunes, som skriver runskrift på tavlan och ville köra hänga gubbe istället.. :P men de fick hon inte för vi skulle göra hennes läxor istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar