5 steg att bli stark mentalt!

5 steg att bli stark mentalt!
1. ändra attityden / inställning till olika händelser i ditt liv. Ändra tankemönster, försök att ändra det negativa till det positiva i olika situationer. Missa du bussen, tappat bort nycklarna, eller ätit något äckligt?
- Vänd det till positivt genom att tänka: tur att det kommer en till buss snart och att det är så fint väder så jag får njuta av solen lite till eller vilken tur att det bara var EN hemma nyckel jag råkade tappa bort och att jag bara betalar för att få en ny! - Försök att ändra inställning i vardagen!

2.Umgås du med människor som tar energi från dig? försök att umgås med andra personer som ger dig energi, det är viktigt att ha människor runt sig som ger positiv energi för man påverkas av sin omgivning.

3. Att ha ursäkter är förbjudet, ta ansvar för dina handlingar, det mår du bättre av i längden!

4. JAG VILL OCH JAG KAN! ist för jag kan inte och jag vill inte.... undvik jag tror inte jag kan, jag ska försöka göra det utan tänk istället jag vet, och jag kan göra det här!

5. Sätt upp MÅL! Var är du påväg? Vad vill du göra? Vart vill du vara om ett år? - Fokusera och försök att nå dit! Så kommer du att lyckas, inget är omöjligt!


Lite ciiitater om att vara stark!

My tears may continue to fall, but my strength will continue to rise.

Pretending to be happy when you are in pain, is just an example of how strong you are as a person.

Be strong, because things will get better. It may be stormy now, but it never rains forever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar