21-07-10

Hejj...
nu var det typ 2 månader sen jag skrev något häär.. har inte haft tid helt enkelt, fastän jag tänker aa nu ska jag skriva. men nu kommer lite info vad som har hänt mig senaste tiden. :D
Jag har äntligen tagit den efterlängtade studenten!! studentveckan var bästa vecka i skolan.. Vi åkte till bodaborg, hade avslutningsmiddag och massa annat roligt. På studentdagen vaknade jag runt fem på morgonen, duschade bytte om och åkte till aros congress center där vi hade frukostbuffé o skrev i varandras mössor. Senare hade vi vanlig avslutning där rektorn sa några viktiga ord och lite underhållning och bus :D hihi. Efter aros congress center när vi skulle gå till ottartrappan vid ABB för att ta kort började det regna lite men vi lyckades ändå få ett bra kort! :D
och snart var det dags... man kunde inte förstå att snart tar man studenten... det kändes nära och man ville inte att allt skulle gå så fort. Vi begav oss sedan in i byggnaden för utdelning av betyg och stipentium. Emma Kettis en av mina bästa vänner som förtjänar stipendiet fick det!! :D:D 10 000kr!!! woohooo jag är så stolt över henne!! :D
hihih och jag lyckades faktiskt skrapa ihop 16,6 UTAN meritpoäng och 18,6 med meritpoäng!! :D Och nu i måndags fick jag antagningsbeskedet att jag kom in i Karlstad...
När jag fick beskedet blev jag lite besviken men efter att jag började läsa om universitet och vad som kommer faktiskt att hända under mina 5 års utbildning började jag tycka om universitetet mer och mer. Jag har bostadsgaranti alltså garanterad att bo i karlstad utan att behöva ställa mig i bostadskö osv. Så nu blev jag inte besviken längre och jag blev bara gladare och gladare :D De tre första veckorna kommer att bestå av nollning, för att lära känna de andra lite bättre och massa aktiviteter och läger och välkomstfest och så :D
Fast... jag är lite rädd... för att jag kommer bo ensam i korridor.. visst jag kommer hitta vänner och så kanske, men ändå kommer man känna sig lite ensam i ett rum, för jag är kurd, jag är van att det alltid är folk hemma hos oss, men jag har bestämt att alla mina kompisar ska komma och hälsa på och sova över hos mig :D:D:D hiihih1!! Jag tycker inte om att sova ensam men ändå så tror jag att jag kommer bli mer vuxnare där, jag kommer laga egen mat, diska, tvätta, städa och studera och handla.. det känns vuxet, jag hoppas att jag klarar av det!
Mina studier kommer det allra viktigaste, jag måste lyckas! Det som var så bra med karlstad var att när jag sökte behövde man inte Matte E, men jag hade läst det ändå, så jag fick merit för det, alltså fick jag 19,1 av 22,5 när jag sökte! ganska bra och stolt över mig själv faktiskt!
Måndagen direkt efter studenten började jag jobba och jag jobbar nu fortfarande!! Fast nästa vecka blir det äntligen semester!! :D:D för nu på fredag åker vi till Turkiet till Alanya!! wiiiiih vad jag ska sola och bada!! hihi inshalla det blir roligt!! :D
Annars har jag bara typ shoppat den här sommaren, jag har också åkt till grönalund och hälsat på Dinya o hennes lilla bebis som är 7 månader, så sööööt! hihi
vi har även fått släktingar, min moster kom på min student och mammas släkting från Norge! :D
Det går även framåt med mitt körkort.. jag har gått ristettan, och imorgon har jag tagit mitt tredje körlektion! :D Jag kommer inte hinna ta den innan jag börjar karlstad men det gör inget för jag kommer inte behöva den där men när jag kommer hem på helgerna ska jag köra så ofta jag kan! :D hihoo o när jag kommer hem från turkiet ska jag jobba någon vecka sen måste jag packa och åka till karlstad för att fixa med min studentkorridor!!! för den 18 augusti börjar jag skolan, inte skolan utan en förbredelsemattekurs :D jag älskar matttte så det är självklart jag ska på kursen hihihi!! :D:D å det jag skulle läsa på karlstad var Civilingenjör i maskinteknik 300 hp, det är mycket konstruktion, matte, mekanik och så i utbildningen, 5 år :D hihihihiih
nu måste jag gå och jobba med alla gubbbar...... haha :p hejdå bloggggggggen puss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar